CRM Software
CRM Software stond vroeger synoniem voor complexe systemen met uitgebreide implementatie trajecten. Gelukkig is dit niet meer nodig met de komst van online CRM oftwel Cloud CRM. Dit neemt niet weg dat het van belang is goed na te denken over de te nemen stappen bij het in gebruik nemen van een CRM oplossing.
Hieronder vijf tips:
- Een Online Relatiebeheer systeem is snel geactiveerd (een login aanmaken en klaar) maar dan bent u er nog niet. Naast het goed kunnen werken met het systeem is het ook van belang om tijd te besteden aan de inrichting zoals sjablonen aanmaken, labels en het importeren van bestaande gegevens.
- Laat het online CRM niet ´los´ draaien. Koppel het aan uw bestaande systemen zoals Microsoft Word en Outlook. Dit kost in het begin wat tijd maar biedt gebruikersgemak en gegevens die altijd up to date zijn.
- Evalueer het online relatiebeheer systeem regelmatig. Zet het op de maandelijkse agenda en kijk wat er beter kan of hoe anderen ermee werken.
- Zorg ervoor dat het systeem u uiteindelijk tijd bespaart in plaats van kost. Vraag uzelf af waarom u bepaalde zaken registreert en of dit nog steeds van belang is.
- Maak eerst kennis met het nieuwe online CRM systeem. Maak een proef- of gratis account aan, werk ermee en bepaal of de “look and feel” u aanspreekt en bij uw werkwijze past.
Maak gratis een proef account aan